Дистанційне навчання Основи здоров'я 9 клас 18.01-22.01.2021р.

11.02.2021 11:10

Тема. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.

Мета: визначити вплив життєвих цінностей на якість життя; етапи морального розвитку особистості; значення самовиховання характеру; формувати вміння аналізувати, робити висновки, приймати рішення.

 

Учитель. Перед вами смайлики. Виберіть той смайлик, який символізує ваш сьогодні настрій.

 

ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності

Вправа «Вірно - невірно»

1.Характер – сукупність індивідуальних особливостей людини, які формуються процесі її життєдіяльності.

2.Характер виявляється в ставленні людини до себе, до оточуючих, до праці, до навколишнього середовища.

3.Характер залежить тільки від спадковості.

4.На формування характеру найбільш впливає виховання.

5.Чинники, від яких залежить характер, це: фізичні, соціальні, психологічні.

6.До соціальних чинників, що впливають на формування характеру, відносять: оточення, умови життя, спосіб життя, самовиховання.

Вправа «Мозковий штурм»

         —Які цінності найбільше впливають на якість життя?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етапи морального розвитку особистості

Моральний розвиток особистості можна поділити на три етапи, залежно від

Засобу регулювання моральної поведінки – від суто зовнішніх до суто внутрішніх:

  1. Елементарний принцип моральності, що має місце від народження. І хоча до появи свідомості моралі ще немає, все ж цей початковий період людського життя є дуже важливим для майбутньої моральної поведінки.

З появою свідомості особистість, що формується, починає інтенсивно засвоювати зачатки моральної культури певного суспільства шляхом наслідування, копіювання поведінки дорослих і своїх однолітків, а також шляхом безпосереднього навіювання того, як треба і як не треба поводити себе.

  1. Рівень орієнтації в основному на зовнішні моральні регулятори. На цьому рівні особистість у своїй моральній поведінці ще орієнтується на зовнішній світ, але розвиваються й набувають все більшого значення внутрішні мотиви: почуття сорому, почуття честі, самолюбство, почуття змагання – важлива якість, без якої не можливе формування особистості.
  2. Рівень морального саморегулювання, тобто такого регулювання, коли людина поводить себе морально не тому, що йому за це заплатять, схвалять чи засудять, а тому, що моральна поведінка стала для неї потребою, нормою життя. Така поведінка передбачає безкорисливість, чесність, доброзичливість, розвинене почуття власної гідності, високе почуття обов’язку, відповідальність і совість.

 

Самовиховання характеру

 

 

 

 

ІV. Узагальнення та закріплення нового матеріалу

Виконання практичної вправи «Проект самовиховання»

         Виконайте проект самовиховання. Визначте, яку рису чи якість характеру хочете виховати чи вдосконалити насамперед. Оцініть, що допомагатиме, а що заважатиме досягти поставленої мети.